OKYAY GIDA SANAYİ TARİHÇESİ

 Firma 1948 yılında Ali Okyay tarafından küçük bir tahin işletmesi olarak kurulmuştur.

 1960 yılında Tahin Helvası ve Reçel İmalatına da başlamıştır.

 1971 yılında, şimdi ki kurulu olduğu tesislerine geçerek üretimine burada devam etmiştir.

 1976 yılında kurucusu Ali Okyay'ın vefat etmesi ile, evlatları olan Metin Okyay ve kardeşleri işin başına geçerek yönetime kaldığı yerden devam etmişlerdir.

 1979 yılında işletme, Okyay Gıda Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi'ne dönüştürülmüştür.

 Çeşitli ebatlarda ve son tüketiciye yönelik ambalajlarda, pazarda iyi bir konum ve kalite ile özdeşleşen bir tanınmışlık yakalanmıştır.

 2000 yılında üretim yelpazesine krokan helva ( çıtır helva )'da eklenmiştir.

 2003 yılında pekmez dolum ile 2004 yılında bal dolum ve ambalajlanması da firma faaliyetleri arasına eklenmiştir.

 2005 yılında firma kurumsallaşma ve toplam kalite yönetimi faaliyetleri kapsamında ISO9001 kalite yönetim sistemi  belgesi almıştır.

 2010 yılında, çikolata ve çikolatalı ürünler üretimine yönelik yeni bir birim hizmete alınmıştır. İlk olarak kakaolu fındık kreması üretimi ile pazara girilmiş olup, yakın gelecekte pralin, krema ve diğer çikolatalı ürünlerin üretimine de geçilecektir.

 Son olarak 2015 yılında BRC Uluslararası Gıda Güvenliği belgesini almıştır.

 İşletme 12.000 m2 açık ve 3.750 m2 kapalı alan içerisinde kurulu bulunmaktadır. Okyay Gıda entegre tesisleri teknolojiyi günü gününe takip eden ve her geçen gün tesislerini modernleştirerek daha iyi ve daha kaliteli üretim yapmayı ilke edinerek faaliyet göstermektedir.

 Üretimin her aşaması Kalite Kontrol birimince ve Gıda Üretim Güvenliği ilkeleri kapsamında titizlikle denetlenmektedir.

 Çukurova'da rakipsiz olan Okyay ürünleri, Akdeniz Bölgesinde Antakya'dan Anamur'a, İç Anadolu Bölgesinde Ankara, Kayseri, Nevşehir ve Niğde'ye ayrıca Tokat, Sivas, İzmir, Kahramanmaraş, İskenderun gibi diğer illerimize de sunulmaktadır. Son yıllarda İstanbul pazarına da girilmiş olup burada da son tüketiciye ulaşılması hedeflenmektedir.

 İhracattan önce iç piyasadaki talebi karşılamaya yönelen şirket, daha verimli üretim, otomasyon ve etkin maliyet yönetimi ile kapasitesini ve pazar payını her geçen gün arttırmaktadır.

 

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.